Tygblöjor

På vår promenad idag hämtade vi ut ett paket med tygblöjor vi beställt! Jag visste redan innan Tuva föddes att jag ville använda tygblöjor så jag har längtat! Det var ju inte direkt aktuellt på båten och då bestämde vi att börja med det efter semestern!

Härliga färger!

Nu har de tvättats en gång och hänger på tork :)

Varför tygblöjor? För oss personligen är det av två anledningar. Främst för kånkandet. Först bära paket med blöjor från parkeringen och upp tre våningar för att sen bära tunga sopor ner igen.
En andra anledning är ekonomiskt. Och då är det inte för att vi inte har möjlighet att köpa vanliga men nu inför lång ledighet med mindre inkomst försöker vi hitta saker att spara in på. Om vi använder 3 tygblöjor per dag sparar vi i runda slängar 1800 kr/år. Om vi använder 6 blöjor per dag blir det ju det dubbla, 3600 kr, och då har tygblöjorna kostat max 1500. Dessutom är andrahandsvärdet högt så kanske får vi tillbaka 800 av dem. Så visst är det billigare med tygisar.

Dessutom är jag väldigt nyfiken på det och vill prova. Funkar det inte alls får vi väl bara sälja dem :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0