Balansgång och läkarbesök

Onsdag. Dagarna går fort. Imorn är det torsdag och gympa för Milton och det känns dom han har det var tredje dag :P

Dagisdag idag med! Vi hade en bra morgon och mysig promenad dit! Balansgång på mittstrecket!

Solen sken härligt och värmde gott! Jag var bara tvungen att få bildbevis att jag ännu kan ha min vinterjacka knäppt. I vecka 29. Det kunde jag nog inte med Milton. 

När jag hade startat både diskmaskin och tvättmaskin hemma satte jag mig och sydde ett par byxor till bebis :) Storlek 56. Men de ser jättestora ut. Byxorna är 40 cm långa och det är ju väldigt mycket på en 50-55 cm lång bebis. Men men, hellre för stora än för små för då kommer de kunna användas tids nog :)

Efter en timmes vila på sängen var det dags att hämta Milton igen. Dags för läkarbesök på barnmedicin. På bussen tittade Milton upp i taket och sa "Där e såna binen gör honung i!" ;)

Hos läkaren pratade vi om att han mår bättre, typ helt bra, med nya medicineringen. Han står nu på Singulair och Flutide dagligen och ska göra ett tag till. När han var förkyld var han dock påverkad men det får nog vara så. Vi pratade även om att han är bättre i andningen sedan de fixade vår ventilation i lägenheten. Han har stundtals varit väldigt dålig hemma men inte på dagis, hos mina föräldrar eller i båten så läkaren har i omgångar bett oss ta ut växter, byta tvättmedel etc för att hitta källan. Kanske har den extremt dåliga ventilationen försämrat honom här på nätterna. Skönt att komma ett steg närmre en lösning. 

Han fick även göra stick i fingret då han ska utredas för Kåvepenin-allergi. Första gången han visat rädsla inför en provtagning. Men det gick ju superbra och han tittade nyfiket när de fyllde röret med blod. 

Stolt kille med plåster och självlysande spindel!


Vi slappar nu i soffan i väntan på att baka helgfika och göra middag. Daniel kommer 18.30 och då brukar jag försöka ha maten klar. Senare ska det också göras två lasagner som ska bli Daniel-matlådor. 

Sen kommer jag nog däcka i soffan ikväll! Märker att både rygg och knopp börjar bli tröttare. Men det är väl rätt naturligt när man passerat 70% av graviditeten, gått in i sjunde månaden och tredje trimestern :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0