Sytt ett babynest!

Nu är jag något så osvenskt som stolt över mig själv! För det tycker jag att man ska få vara ibland :)

Vi (mest jag :P) har ju funderat fram och tillbaka på om vi har användning av ett babynest. Kom fram till att jo, det vore nog en bra grej då vi kommer ha ett 5-årigt yrväder i samma hem också :P Det blir tydligare var lillasyster ligger helt enkelt. 
Men när jag började kika runt kostade de mellan 500-900 och det kändes lite väl mycket. 

Så igår så bestämde jag mig för att, med sånt jag hittade hemma, försöka sy ett eget. 
Klippte ut delarna...

...och idag sydde jag ihop det! Här nästan färdigt!

Någon ville provligga det direkt haha :D

Ville ha ett enkelt och för oss kändes det inte viktigt att kunna knyta ihop i botten. Om vi ändrar oss är det enkelt att sy på ett snöre i nederdelarna och knyta ihop. 

Men vad nöjd jag är att jag vågade (många säger att det är svårt) och att det blev så bra. Det blir ju alltid extra roligt med något man själv gjort :)

Det färdiga resultatet! :)



Kommentarer
Postat av: Anonym

Största anledningen till att kunna dra ihop det (ett snöre fäst runt utsidan hela vägen) är ju för att det ska bli sådär gosigt trångt som be isar gillar 😊 När dom är små kan man då dra åt lite extra och släppa på snörena allt mer när dom växer 👍

Svar: Vet inte om du läser svaret men jag ger ett ändå :) vi hade inget babynest till Milton och det funkade superbra. Den största anledningen till att vi vill ha det nu är (låter elakt men) inte för bebisens skull utan för att det ska vara tydligt var hon ligger. Alltså när det ligger i vår säng då blir det en naturlig barriär så att Milton vet var han kan lägga sig och så.
Sen tänkte jag göra ett mindre för att ha i liggdelen och då blir det ju sådär trångt ändå. Även utan snöre. Tyckte det såg alldeles för avancerat ut med snöret ;)
Hanna

2016-02-22 @ 19:46:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0