Vecka 30 - barnmorskebesök

En stor milstolpe idag då jag gått in i vecka 30. Nu börjar nedförsbacken på riktigt. 
Har haft lite jobbigt med magont och yrsel senaste dagarna och det har känts lite konstigt. Som tur är har bebisen rört sig och det har varit lugnande. Men blev lite rädd att det var dålig påfyllning på fostervatten då jag igår uppfattade det som att magen krympte. 

Idag var det barnmorskebesök inplanerat. Men min ordinarie bm vabbade så jag fick tid hos en annan. 

Blodtrycket var som vanligt ganska lågt men ändå bra, 110/65. Järnet 113, så det har sjunkit lite sedan sist. Blodsockret var 6,4 så jag hoppas det är lägre eller åtminstone inte högre nästa gång. Hjärtljuden på bebis var 140 :) SF-måttet mätte 29 och jag följer kurvan sedan förra veckan. 

Jag är nöjd med besöket och det känns bra att jag inte börjat dra iväg varken på vikt (+10,4 kg) eller SF-mått. Om några veckor är det dags för tillväxtultraljud. Skräckblandad spänning kan man säga. Ultraljud är ju alltid kul men jag vill ha bra resultat också :)

Nu ligger vi i soffan efter en jättetrevlig kväll med vänner!
Bästa liggläget är just nu en Buddha/grod-variant :P



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0