Bildbomb - minisemester

Förmiddagen gick åt till packning. Milton packade sin ryggsäck själv :)

Med ny mössa på huvudet, med dinosaurier på, bar det sen iväg mot Skövde!

Det tog längre tid att köra än vi trott. Milton var hyfsat uttråkad sista trekvarten och frågade typ varannan minut när vi var framme. När vi passerade skyltarna att vi kommit in i Skövde somnade han typiskt nog :P Vi körde en runda och kikade. 

Vi kunde checka in redan halv tre, vilket var perfekt för oss som behövde byta om för utomhusvistelse. 

Hotellrummet på Hotell Majoren

Milton packade direkt upp sin egenpackade ryggsäck. Det ryms mycket (onödigt) i hans rygga ;)

Nallarna på plats i sängen!

Jag passade på att ta en magbild. Vecka 29 imorgon!

Efter ombyte och fika på hotellet stack vi upp till ett friluftsområde, Billingen, där det fanns grill. Jag glömde köpa kol och tändvätska när jag sprang inom affären men vi hade sån tur att någon grillat en stund tidigare så där var pyttelite glöd kvar. Med lite pinnar och blåsande fick vi igång den! :D

Jag grillade medan killarna lekte! Fin lekplats med två inte-nudda-marken banor. 


Sen blev det lunch!


Kallt ute men vi höll elden vid liv. Det var spännande tyckte Milton. Vi måste göra upp eld oftare och grilla mat i det fria! Det är ju både roligare och godare då!

Då skridskobanan hann stänga och vi behövde en aktivitet bokade vi en bowlingbana! Första gången för Milton :)
Han var så spänd och fylld av förväntan!

Häftig nersläckt bana med discobelysning!

Han tyckte det var sååå kul! Stolt som en tupp när han kastat iväg kloten. Olika sätt varje gång typ! Han hade förvisso såna bumprar uppe i sidorna för att slippa slå i rännan, men han fick rätt mycket poäng. Tre spärrar på tre serier! :)

Det var inte sista gången det blev bowling! Och nästa gång vill jag också spela och inte bara titta och heja på!

Tillbaks på hotellet blev det kvällsbuffé där Daniel åt köttfärspaj, jag åt moussaka och Milton åt... ja... en tomatbit och två bitar äpple. Typ. 

På rummet väntade "lördags"godis och spel :)

Milton fick sitta en stund med paddan och vi såg på fotboll och jag fick ryggmassage. Fy vad ryggen var illa ikväll. Vet inte om det var för att jag satt och sydde länge igår eller gjort nått fel idag. Fogarna, svanskotan och alla muskler i ryggen gjorde ont. 
Det fick bli alvedon och en lång varm dusch. 
När jag kom it igen sov båda killarna :P jag tror jag ska joina dem nu! Måste bara vara tillräckligt trött så jag kan somna i denna mjuka säng trots ryggont. 

Imorgon väntar frukostbuffé och sen upplevelsebadhus. Mille längtar efter vattenrutschbanor :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0