"Långpromenader" vecka 28

Här ligger vi och slappar!

Jag har gått två "långpromenader" idag, både lämnat och hämtat Milton. Sammanlagt ca 2,5 km. Första rundan var riktigt tung. Det blev riktigt jobbigt att gå hem. 
Kände då att om någon snäll hittade mig i en snödriva fick den gärna asa mig hem i fötterna :P

Nu töar det väldigt mycket. Vatten i mängder och läskiga isfläckar. Men för övrigt lätt att gå. 

Idag går jag in i vecka 28. Samtidigt som det gått fort upplever jag att tiden går sakta just nu. 
Ryggen och yrsel är nog mina stora problem. Får dagar då yrseln är riktigt jobbig men de är som tur är inte varje dag. Upplever att sen jag började tänka på att dricka mycket vatten varje dag är yrseln bättre. Ryggen är öm och trött men hjälpts ofta med vila så stor del av dagen går till just vila. 
Magen är ivägen när jag sitter upp nu :P men tycker inte att den trycker på revben och lungor. 
Det är en mestadels aktiv bebis :) När jag ligger ner på rygg kommer zumbapassen igång. Sen någon dag har jag även känt rörelser även när jag står upp!
Ångesten över att magen växer och att jag går upp i vikt är kvar. Jag vill till varje pris inte bli lika stor som med Milton, det klarar varken min kropp eller psyket. Försöker tänka på vad jag äter i veckorna. På helgen slappnar jag av lite och äter chips och godis om de andra äter. Jag rör mig mer denna graviditet också vilket jag hoppas ska hjälpa lite. 

Ska till läkaren imorgon prata ny sjukskrivning och han vill prata om förlossningstankar iom att Milton var stor. Jag vet inte vad jag känner och vill. Vill nog i första hand veta om denna bebis riskerar att bli lika stor först innan jag kan ta såna beslut. 

I det stora hela är jag hittills positiv till hur allt gått. När jag blev gravid var jag och Daniel överens om att jag inte skulle kunna göra mycket alls. Men tack vare att jag kan vila mycket och Milton är så stor så han kan göra mycket själv har det gått över förväntan och jag kan hjälpa till med en del hemma samt följa med och titta när de andra gör skojigheter :) Hade varit trist att behöva ligga hemma. Nu när jag läser igenom bloggen från förra graviditeten inser jag att livet flyter på lite mer denna gång. Skönt :)

Milton är så söt och väldigt mån om mig. Om han ser vatten i trapphuset eller nån isfläck ute är han snabb att varna mig för att jag inte ska halka. Lilla omtänksamma älsklingen :D

Milton för 4 år sedan idag. På väg ner till Skåne!

Nu ska jag göra meny och handlelista och ladda för lite handling! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0