Nyårsafton!!

I år valde vi att fira nyår i lugn och ensamhet. Ett rätt beslut verkligen eftersom jag hade en mindre bra dag kroppsligt. Yr och ont. Så det var skönt att kunna vila när det behövdes och inte ha stress och matlagning till många att tänka på :) vi sov länge, tog det lugnt. 
Jag och Milton, eller mest Milton, gjorde vidare på tårtan! Jag fick inte hjälpa till särskilt mycket ;)


Innan frukost vägde vi oss och jag vart rätt nöjd över att inte gått upp ett gram över julen :) det hade Daniel haha ;) jag har dock gått upp mer under graviditeten än jag trott. 6 kg hittills. Vill knappast gå upp 30 som sist så ska försöka tänka mer på vad jag äter och rör mig. 
 
Daniel och Milton gick ut en promenad och slängde sortering (fortfarande en av Miltons favoritsysselsättningar) och de byggde en legobåt :) Jag tror att Daniel älskar att Milton kommit till legoåldern ;)



Vid 16 åkte vi för att se GP:s årliga fyrverkeri i city. Vi ställde oss längst ut på frihamnspiren precis som förra året. 
Det var fint :)
 
 
 
När alla skulle köra där ifrån blev det ju total trafikstockning vilket vi var beredda på. Men att vi skulle stå helt still i närmre 30 min innan vi ens kunde rulla fram 4 meter hade vi inte väntat oss. Men vissa kan ju inte det här med vävning utan vissa släpper 5-6 bilar och andra tränger sig och håller på vilket resulterar i att det inte rullar på. Men vi hade inte bråttom, var en av de sista bilarna som lämnade frihamnen. 
 
Sen blev det trerätters :)
Milton åt skinka, ananas och tomat till förrätt...

...när vi åt räkor med tillbehör :) jättegott!



Huvudrätt blev potatisgratäng med fläskfile och sparris :) mycket gott!!

En tårtsugen kille fick sen dekorera tårtan :)



Och sen blev det tårtefterrätt :) 



Vi satte oss i soffan lagom till Bingolotto. Vi ser aldrig på det annars men nu blev det andra gången på en vecka :P Milton sa siffrorna och vi kryssade på våra vars två lotter. Vi vann tyvärr inget. 
 
Milton fick somna i soffan om han ville men när han blev jättetrött gick han själv in till sängen och la sig. Vi fick lova att väcka honom till raketerna vid midnatt. Första gången han skulle få se dem :)
Det var en kille i koma typ som vi försökte väcka. Inlindad i täcke satt han i Daniels famn på balkongen :)



Men det var ingen hit tyckte han. Vet inte om det var för att han var mitt i nattsömnen egentligen men han tittade en liten stund sen ville han bli inlagd i sängen igen :) Vi tittade en stund till och satte oss sedan i soffan ett tag till. 
 
 
 
Så nu har jag och Milton lagt oss i soffan första morgonen detta året :) nu är vi på rätt år när det gäller bebis ankomst :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0