Dålig humor och en gnutta stress

Jag är så trött idag (var vaken länge inatt pga barn) så jag tyckte denna var rolig :P

Då är det illa haha ;)

Vi har en väldigt lugn dag. Tuva småäter, kaskadspyr och sover småstunder. Inte helt lik sig själv, men så här blev hon sist det var varmt högtryck ute också. Känsligt att vara bebis i värmen. 29 grader ute just nu. 
Milton mår bättre idag, han sa innan att han inte var sjuk i huvudet mer :P vi ska försöka komma ut en runda för att kunna bedöma mer riktigt hur han orkar och mår. Förskola imorgon hoppas jag. 

Själv tycker jag ändå att jag fått mycket gjort idag. Fast tänker jag efter är det mest dagligstyr som tvätt och disk. Men det är inte givet att få gjort med en bebis och en sjukling hemma minsann. Började fixa på balkongen innan men det arbetet avbröts. Behöver dessutom mer jord för att bli klar. Vill få färdigt så vi bara kan njuta där ute :)

Något som också ska bli färdigt snart är båten. Vi har 29 dagar till avfärd men bestämt att göra klart allt nu närmsta dagarna för att det inte ska hänga över oss. Vi vill njuta av att ha båten även innan semestern, inte fixa och stressa in i det sista. Daniel, som är en filbunke till människa i vanliga fall, har visat tydliga tecken på att vara alldeles för stressad. Han slits mellan många världar just nu och även den tuffaste blir svag av det. Häromdagen var han tokstressad över att vi inte hade rengjort vattentanken i båten, något vi aldrig gör förrän precis innan semestern. Flera andra grejor på det. Så beta av hans lista så han kan komma ner i varv är nog det bästa vi kan göra. Igår åkte han själv ut till båten och satte upp mantåg (staketet runt båten), satte på bommen, tvättade däcket, lagade lite på förseglet samt satte på storseglet. Man kan vara väldigt effektiv utan barn runt sig :)

Vi mastade på i lördags!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0