Barnmat - köttfärssås

Då frysen ekar tom på Tuva-mat fick det idag bli kockande.
En köttfärssås blev det.

250 g köttfärs, en burk tomatkross 3 små finrivna morötter, 1 liten finhackad lök, 3-4 små delade broccolibuketter, 1/2 pressad vitlöksklyfta, oregano och lite hackad persilja.
Stekte först lök och morot i olja/smör på svag värme så det skulle mjukna. I med köttfärs, broccoli och tomatkross och låt småputtra 10 min. I med vitlök och kryddor och småputtra 5 min till :)

Jag körde stavmixern i grytan men det var fortfarande stora broccolibitar kvar så jag mixade det i omgångar i en hög smal burk anpassad för stavmixern också!

Hoppas hon gillar den :) gjorde sötpotatispuré också idag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0