Migrän

Att vakna 5 på morgonen och slås omkull av sprängande huvudvärk :( fy, vidrigt. Tablett och satt sen upp och försökte desperat hitta en ställning då det var överkomligt. Huvudet exploderade typ om jag la mig ner. Illamående på det.
Då var jag glad att Daniel skulle komma hem snart och inte sticka snart. Barnen sov som tur var till han kom.

Klockan är nu 10 och jag ligger fortfarande. Har fått i mig ett glas mjölk. Daniel har gått och lagt sig, Milton ser film och Tuva sover på mig. Så lite vila till blir det!

När jag fått lite mat i magen sen hoppas jag må ännu lite bättre. Men jag vet att jag kommer vara grötig i huvudet hela dagen. Alltid så efter migrän.

Varför Milton är hemma? Ja för att det i fredags var 13 fall av magsjuka och fortfarande flera borta idag. Räkna därtill alla föräldrar som fuskar med att hålla hemma barnen tillräckligt länge (skäms på er!) så kan vi nog räkna ut att denna magsjukaepidemi inte är över.

Nu kurrar magen högt. Men hur ska man ha hjärta att lägga ner en sovande bebis. Nä, får nog ligga kvar lite till :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0