Somna mätt!

Ögonen sluts hela tiden, dags att sova! Det blev en del gjort idag, men ändå med lugn.
Båten fick komma upp på land...

...och sen var hela familjen på gymmet. Tuva satt i vagnen, Milton tittade på paddan samt på mig och Daniel som körde ett intervallpass i crossfit-buren :) kul att vi kunde träna ihop och ändå vara samlade alla.

Vi fick handlat och när vi kom hem var vi hungriga och bestämde oss för att göra riktigt tidig middag. Pannbiff till mig och Milton och kotlett till Daniel. Till det kokt sent stekt potatis med örter och så ättiksgurka och en riktigt god brunsås Daniel gjorde :D kom på att ta bild när jag redan börjat äta haha ;)

Torsdagsbad för båda barnen efter maten! Man får en inblick i hur Tuva låg i magen när hon badar. Gärna båda fötterna upp i munnen. Som ett litet paket blir hon :)

Och så lite lek efter det!

Tuva är lik sin bror (och säkert många andra bebisar), kvittar hur många roliga leksaker man än tar fram, det är ändå väggkontakten som är det som lockar mest!!

Det var tur vi åt tidig middag för båda barnen var trötta. Milton, som vaknade 5 imorse, somnade strax efter 18.30. Tuva bara minuter innan.
Precis som igår vaknade Tuva igen och var orolig. Efter en stund av gnäll, kramar, oro och mer ersättning somnade hon. Jag låg kvar breve och det dröjde bara en kvart innan hon vaknade igen. Ledsen var hon och det kvittade vad jag gjorde. Daniel kom in med ännu mer ersättning och hon slukade även den. Sen dess sover hon. Så här var det igår med och natten till idag åt hon flera gånger.
Så slog det mig att vi både igår och idag gett fisk som sista måltid innan nattning, förutom kvällsflaska i sängen då. Annars brukar det ofta bli gröt. Troligtvis har hon inte blivit lika mätt på fisk, vi har ju absolut inte gett en jätteportion av det. Så hon har väl helt enkelt varit hungrig.
Imorgon testar jag gröt igen och ser om det blir bättre :) somna hungrig går ju inte!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0