Tuvas fina dop i bilder!

ÄNTLIGEN, kommer Tuvas dop in på bloggen.
 
Vi åkte ner till Skåne på torsdagen för att hinna fixa festlokal och ha möte med prästen :)
 
Tuva, som här var 3,5 månad, hängde mycket i sin sitter i trädgården när vi fixade carporten som för helgen skulle bli festlokal!
 
Det skulle sopas, sopas och sopas. Milton hjälpte gärna till!!
 
Då vädret kan variera byggdes en vägg ut mot gatan för att själva carporten skulle bli ett rum :) Tuva tittade nyfiket på! Varmt och skönt var det ute :)
 
 
 
Millemannen fick också en hammare och spik :)
 
Fredagskvällen ägnades åt dukning och dekoration! Ett flaggspel i taket och marin dukning till förrätt och middag!
 
Sjömärkena som står på bordet har Daniel gjort. Som glasunderlägg hade jag och Milton pärlat pärlplattor, jag hade sytt marina tygunderlägg och så hade vi laminerade bilder på Tuva. Så lite blandat.
 
Dopet hölls i Björnekulla kyrka den 27 augusti. Gudföräldrar är min bror samt Daniels syster. Faddrar är min kusin samt Daniels systerson.
 
Dopet gick jättebra! Det var dubbeldop men Tuva var tålig och gjorde bara några få sekundlånga protester i brorsans famn. Han var hyffsat trött i armarna efteråt ;) Milton fick hälla vatten i dopfunten och Julia fick h'nga upp Tuvas dopduva i ett träd inne i kyrkan.
 
Tuva i dopklänningen som min farmor virkade 1984 till min brors dop. Jag sydde innerklänningen nu till Tuvas dop.
 
 
 
 
Vi var drygt 30 personer på dopfesten! Till förrätt åt vi en räkmacka. Till huvudrätt blev det rostbiff med potatissallad och grönsallad. Supergott!
 
Av integritetsskäl visar jag inte bilder från när det var fullt av gäster och full fart på festen.
 
 
Vi försökte oss på kusinbilder och syskonbilder. Haha!! Detta är de bästa på våra barn! Kusinbilderna blev också roliga men de visas inte offentligt då alla barn inte får visas på nätet :)
 
 
 
Till dopfikan byttes temat från marint till rosa chock!! Servetter med Tuvas namn på, fot- och handavtryck, rosa kronor samt stjärnor på borden! :)
 
Fikabordet. Tårtor, spettkaka (skånsk tradition),och kakfat med hallongrottor och chokladbollar vi gjort hemma. På teven rullade foton på Tuva :)
 
Doptårtorna som jag gjort och blev såå nöjd med! Bättre än såhär blir det inte när jag gör det själv! En med krona och namn, en med hand- och fotavtryck och en med grisar och blommor. De första två var samma som bordsdekorationerna. Gristårta för att Tuvas djur blivit gris då hon fick en gris i födelsepresent samt lät som en gris hela tiden första veckorna haha :P Nu gör hon det då och då...Grymtar liksom! 
 
 
Födelsegrisen fick såklart vara med på festen! :D
 
Mamma, pappa, dotter!
 
Tuva med bästa mormor och morfar som var med och fixade bästa dopfesten!!
 
Ja, dopet blev tiptop från början till slut! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0