Majskolv, dopfest, bad och gympa

I lördags skulle mina föräldrar ha vänner hos sig så vi träffade vänner på annat håll. En barndomskompis till mig och hennes man och deras två barn på 2 och 4,5 år. Vi hade en jättetrevlig kväll ihop! 


Tuva hittade en ny favorit i kokta majskolvar! :D

Milton och deras äldsta tjej lekte från kl 17 till midnatt med korta pauser för mat :D


Vi vaknade på söndagen av att Tuva var så ledsen. Täppt i näsan och grät och grät. Min mamma tog henne och gick runt och sen hade hon sovit och vaknat om vartannat. Sällan hon är riktigt ledsen. 

På förmiddagen åkte jag och Daniel och tittade på ett hus och barnen var på lekplats med sin mormor och morfar. 

Sen var det dags för dopfesten som var anledningen till att vi skulle ner från början. Alla barn som döptes 2016 var bjudna på fest för att hämta sin dopduva som hängt i ett träd i kyrkan. Det var först gudstjänst, Fader vår har nog aldrig varit så livlig haha. Massvis med barn och bebisar i kyrkan. Det var inte tyst nångång. Tuva hoppade i våra knä och skrattade högt haha. 

Sen vart det tårta och ballonger i församlingshemmet. Tuva fick banan. Och Milton fick godis i fiskdammen. 

Hemma igen :)

Söndagskvällen blev lugn med middag och godis och Uno :)


Idag, måndag, åkte mina föräldrar till jobb tidigt. Daniel var uppe länge och skulle sova hela förmiddagen (för att kunna jobba natt) så jag och barnen åt frukost själv...

...och sen gick vi till lekplatsen. Tuva somnade i vagnen. Milton fick för sig att åka nerför rutschkanan på olika sätt. På rygg med huvudet före var nog den sämsta, men roligaste idén :P jag filmade det och ska försöka få in filmen här. 

Vi lekte även restaurang och det är så roligt att hära vad han snappar upp grejor från oss. 

Jag frågade vad han sålde för mat. 
- Pizza med dubbel botten och glutenfria köttbullar!

Haha ;)


Bilresan hem kändes som ett test inför våra väldigt långa bilresor nästa vecka. Måste komma på tidsfördriv Milton kan sitta med, både ihop med oss och själv. Jag ska sätta mig och planera resorna lite mer. Vi tänker att om vi är (löjligt mycket) förberedda både på aktiviteter, snax och pauser så blir det trevligare för alla! Det spontana funkar inte riktigt i det läget känner vi. 

Vi hann bara kasta i barnen gröt innan det var dags att sticka till Knatteskutt. Första tillfället :) Milton gillade det och hade väldigt roligt! Att ledaren är en mamma i mammagruppen, som Milton också träffar ibland, var bara ett plus då han kunde slappna av och hade ett tryggt ansikte. 
Tuva började dansa så fort hon hörde musiken!

Kvällen spenderade jag med Tuva i famnen i soffan. Rälig hosta. Till slut sög jag näsan och gav koksalt med pipett och sen dess har hon sovit gott. 

Snart ska jag gå in och lägga mig! 
Godnatt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0