Andra dagen

Det är något speciellt med nytt år. Även om det bara är en ny siffra i almanackan så gör det skillnad i huvudet. Vi lämnar 2016 bakom oss med endast Tuvas födsel och dop som riktigt bra ljuspunkter. Vi ser fram emot ett piggare och gladare 2017. 


Ledig dag för Daniel idag. Solen sken åter så vi åkte ut till Björlanda och kollade till båten och kikade runt. Det var svårt att inte längta ut på havet. Bara kylan gjorde en påmind om att det var vinter :)

Det var is inne i hamnen som vi försökte kasta sten genom!

På ett ställe i hamnen hade ett rör gått sönder så det bubblade vatten 60 cm över ytan. Spännande när det kom en båt med dykare just när vi var där :)


Hem och äta lunch. Jag slängde ihop lite lamm/fläsk-korv, svamp och purjolök i en panna, på med creme fraiche med smak av fetaost och soltorkade tomater. Ris till. Daniel var helt såld och undrade om jag verkligen bara rensat kylen eller hade hittat recept på det haha ;) 

Nu har vi kommit hem från simskolan. Det gick jättebra där! Idag fick föräldrar vara med men inte de andra dagarna. Milton känner lite osäkerhet inför det men det kommer garanterat gå bra. En jättebra simlärare fick han! Och han blev jätteglad när han såg sin bästa kompis från förskolan förra året vara i samma grupp! :)

Snart blir det årets första men sista pizza på länge. Eller ja. Tills jag nått en viss vikt iallafall. Och vet ni vad vi ska göra sen. Möblera om :O jag hade kunnat göra det oftare men Daniel är lite mer har-man-ställt-grejorna-där-så-får-de-stå-där. Så idag ska vi flytta på ett bord HAHA! Men det är stort. Det kommer förändra mycket och jag hoppas innerligt att det är till det bättre. Annars kommer jag nog inte få komma med fler idéer på 6 år till ;)
Håll tummarna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0