Dagarna hemma och en bom i huvudet

Den 6 juli seglade vi hem från Rörö. Vi stack hem direkt och barnen satte sig trötta i soffan och jag gick runt i vårt STORA hem. Båten är ju som vårt badrum :P det kändes så ljust, stort och luftigt hemma. 

Tog lite foto på Tuva och tog sedan fram mitt fotoalbum. Milton var otroligt lik mig som pyttis, Tuva har mer likheter från oss båda. Men man ser ju helt klart att hon har mina gener också :)

De översta fotona är väldigt lika!

Dagarna hemma ägnade vi åt att tvätta använda kläder, laga nergångsluckan, shoppa lite (da släppte in mig ensam på kappahls rea haha), sy kjol till Tuvas nya tröja, städa ur båten och börja packa inför fjällen. Ja och så kolla motorn såklart. Milton testade sina flytvästar bakom båten ;)

Tuva sprang runt i båtaffären men tvärstannade och blev så rädd för dykarskyltdockan haha:P

Daniel fixade med motorn och fick igång den och lät den stå och gå i 30 min. Inga problem. Lite jubel och tjim, äntligen skulle det bli ny segling. Han fick en uppblåsbar solsäng som han önskat sig! Det var han värd vår meckare ;)

Som tidigare inlägg visat åkte vi sedan och storhandlade och fyllde båten på nytt. Daniel seglade iväg och tanken var att vi skulle mötas i Hamburgsund. Men det blir ju uppenbarligen inte som vi tänkt oss denna sommar. I höjd med Lysekil (en massa timmars segling bort) får jag ett argt sms av en uppgiven Daniel att motorn krånglat igen. Så han fick stanna en natt i Lysekil och dagen efter börja segla neråt igen. 


På tisdagen den 11 juli tog jag och barnen bussen upp till Skärhamn för att möta upp Daniel. 



Det var fullt i gästhamnen så vi blev hänvisade till en kaj på andra sidan. Jag var där före Daniel och pratade med seglare på en båt om att Daniel skulle komma in med segel och lägga sig utanpå dem. De var väldigt snälla och ville hjälpa till. Då ringer Daniel och säger "bli inte orolig nu men...." och hur ska man inte kunna bli orolig när han säger så :P då har oturen följt med igen och han har fått bommen i huvudet och blödde. Asså hade det hänt på öppet hav och han hade svimmat av hade det varit så jäkla farligt. 


Han fick lagt till och sen var det snabbt ner i båten för att hämta rengöring, strips och plåster. Krigarn! 


Vi bytte tejpremsor igår och då såg det så här fint ut. 

Det var alltså våra dagar hemma och första timmarna i skärhamn! Oturssommaren som nog trots allt blir en av våra bästa! Så mysigt vi ändå har det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0