ZzZzzzZz

Onsdag 28/6


Hela första natten vaknade jag av obehag i halsen. Haft småont i halsen några dagar innan så tänkte att det var samma. Vaknade på morgonen bredvid denna söta...

...med en hals så svullen (det syntes liksom utifrån hur svullen jag var under käkarna) så jag hellre spottade ut saliven än svalde och det var jobbigt att andas. Så ont och så obehagligt. 

Jag tog färjan in (fick skjuts av en snäll kommunarvetare som jag frågade om vägen) till Öckerö vårdcentral. De kollade allt och tog prover. Halsinfektion löd diagnosen och för att kunna svälja ner antibiotikatabletterna fick jag en bedövningsgurglingsvätska. 

Däremot var det inte streptokocker A jag hade. Och inte förrän efteråt slog det mig att det halsonda började efter jag satte i halsen. Och jag kände efteråt att något satt kvar och retade i halsen. Tänker att det gett någon inflammation. Men ja, vad vet jag. 


När jag kom tillbaka var det ju vila som gällde. Tuva somnade i cykelstolen...

...så vi la in henne i förpiken!

Jag satte mig i viloposition och stannade där ;)

Vårt nya solskydd gjorde sitt. Mycket smidigare än parasoll. 

Men vi har även fått ovälkomna gäster på båten. Små och söta men fan vad de bajsar!!! De hoppar ner och sätter sig på våra frukosttallrikar innan vi tagit första tuggan. Orädda och kommer i flock. Några gånger har de även hoppat ner i båten. Och som tack bajsar de :O 

Avslutar onsdagen med en sovbuss till! Barn är söta när de sover! Och sover gör dem. Hela nätterna och Tuva 2 tim på dagen. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0