Storhandling med gående tuva

Det är full fart inför konfirmationen på lördag. Idag stod storhandling och kylboxbygge på listan. 

Jag och Tuva gick in på Maxi medan Daniel och Milton åkte till ByggMax. 

Det tog ungefär 5 minuter, sen ville inte Tuva sitta i kundvagnen. Ovanligt. Men har man lärt sig gå ska man väl få gå? ;)

Hon smet, jag jagade, vi tog en vara, hon smet igen skrattandes, jag jagade, hon vinkade på gamlingar och körde kundvagnen :D

Det gäller bara att ha god tid på sig. Och det hade vi. Det var jättemysigt fram till hon ramlade och slog bakhuvudet ner i golvet. Lilla stackaren. En stor skillnad mellan henne och Milton är att han sällan fått/får ont och reagerar som liten inte kraftigt på känslor (det gör han nu). Medans Tuva reagerar väldigt mycket på olika sätt. När hon slår huvudet blir hon kritvit i ansiktet. När hon gråter blir hon rödflammig. 


Hon satt helt still i kundvagnen resten av handlingen. Nästan så vi blev oroliga. 


Köpte ett par byxor till Milton. Förra året köpte vi jättebra tygbyxor just på Maxi. De användes flitigt tills de var helt söndriga på knäna. Till vår glädje hittade vi en liknande byxa idag. Men storlek 134/140? Hallå, stora killen :O

Sen blev det kylboxbygge. Vi ska få med oss två smörgåstårtor och tre tårtor när vi kör 10 mil i 17-23 grader på lördag. Frigolit och kylklampar får hjälpa oss att hålla det kallt :)

Förlåt Tuva att jag fotade innan jag hjälpte dig! Hahaha!!!

Nu är Daniel ute med barnen och spelar Pokémon. Jag ska städa upp här. Ikväll ska vi göra fyllningarna till smörgåstårtorna. Och vi skulle behöva måla båten. Och vi skulle behöva några timmar till detta dygn :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0