Soffhäng

Jag sov bra inatt. Daniel hade Tuva inne i vår säng och jag sov i hennes. Vill verkligen inte få en spark mot magen. Nacke och rygg är stela för jag ligger ju rätt stilla. Dessutom är jag van att sova på mage så detta är väldigt annorlunda. 
Jag har ont stundtals trots starka värktabletter. Tror det är när tarmar och sånt ska lägga sig till rätta igen. 
Just nu gör det rätt ont där blindtarmen satt. 

Daniel och Tuva är lediga idag och de har varit och köpt glass och jordgubbskräm till mig och innan Tuva somnade nu satt de här på golvet och byggde med kaplastavar. 
(null)

Jag har förvånats lite över hur ont i hals och axlar jag haft. Oväntat. Halsen är väl för att jag haft slang ner i halsen under narkos. Och när man gör titthålsoperation fylls buken med gas så att de ska kunna se bättre. Efteråt går tydligen gasen upp i axlarna vilket orsakar mer smärta än själva såren. 

Idag kommer jag vila så mycket som kroppen och hjärnan vill. Det har varit en tuff helg och jag behöver återhämta mig. Imorgon får jag börja vara uppe mer och på onsdag kanske komma ut på en liten promenad. Tanken är ju att vi ska till Skåne på barndop i helgen så det får vara en morot. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0