24/7 - Håll i hatten

(Vi kopplar inte alltid in landström i båten, därav dålig uppdatering på bloggen vissa dagar, datorn används bara till det viktigaste de dagarna)

Från Lysekil ville vi gå ner till Käringön för att sen gå ner till Skärhamn och sen Marstrand.

Mina nya seglarbyxor invigdes denna soliga dag. Det blåste en del, men vädret har vi änsålänge haft tur med.
Ni ser ju vem som är kapten på skutan ;)



Skärgården är otroligt mysig med alla småöar överallt. Det blir riktigt tajt på sina ställlen när man ska mötas och speciellt när det är massor med båt på samma gång.










Vi hade en rolig incident på båten också... När vi skulle gå in till Käringön så fick vi problem med storseglet. Det gick helt enkelt inte ner... Så Daniel fick hämta hammare och började slå och skruva. Det gick bra och vi gick in mot hamn... Där var det helt smockfullt så det var bara att vända igen och segla vidare. När vi kommit en liten bit så börjar jag undra var min keps är och vi hittar inte den någonstans. Vi skojar om att den kanske åkt överbord... Så jag tittar ut i vattnet och utbrister "Där är min keps!!!" Daniel trodde inte på mig först men mycket riktigt låg den där och flöt...



Snacka om tur. Den måste åkt i när seglet krånglade, sen var vi inne och snurra i hamnen ett bra tag och sen ut på havet igen... Och att hitta en mörkblå keps på havet är inte det lättaste... Och vi tog inte samma väg som vi kommit ifrån så den hade dragits med av strömmen också... :D Ibland ska man ha tur.


Vi tog oss till Mollösund, ett jättemysigt litet ställe... Det var stekande varmt... Kvällen var helt underbar och vi grillade chorizo och gjorde potatisgratäng... Vi gick även en promenad och fick se en otrolig solnedgång!!!






Vi ligger som 3e båt.











Kommentarer
Postat av: josefine

härliga bilder :)



Andra inlägget i kategorin SJÄLVKÄNSLA uppe i bloggen nu :) Vad tycker du? :)

2010-07-29 @ 17:02:08
URL: http://technicolor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0