Ab Circle Pro - recension

Jag hade lovat er en Ab Circle Pro recension imorgon egentligen men vi kommer ha fullt upp varje minut imorgon. Så jag får göra recensionen idag istället. Hoppas ni är nöjda trots allt ;)

Jag har inte tränat på den alla dagar. Igår var ett sådant exempel. Men igår tränade jag ett hårdpass på gymmet istället på nästan en timme. Så det borde kompensera. Nedan kommer recensionen.



Fördelar med Ab Circle Pro:

+ Man kan träna hemma framför teven
+ Man behöver bara träna några minuter för att det ska kännas
+ Man har inte ont i kroppen som efter massa situps
+ Lätt och rätt kul när man fått in tekniken (tog mig 7000 situps att få in dock)


Nackdelar med Ab Circle Pro:

- Den är tung och otymplig, bör helst stå framme alltid anars skiter man i att träna
- För få svårighetslägen, jag började på svåraste direkt och skulle vilja få mer träning


VARNING!
Till er som köpt/ska köpa en Ab Circle Pro. De skålar som ni ska sätta knäna i. För er egen säkerhet (iallafall på svåraste graden) så vänd dem uppåt. Ha alltså nersänkningen för benet upp mot händerna istället. Man halkar ur dem och jag lovar - det gör ont! Jag slog i tår, knä, lår och revben när jag kasade ut mitt i träningen.


Mitt omdöme:
Jag är nöjd med köpet. Jag ångrar inte att jag köpte den även om jag tränat lite lite på den. Detta beror nog till en del på att jag tränat gym 2-3 ggr i veckan de senaste månaderna och känt mig nöjd med det.
Det gäller att få in rätt teknik, man kan inte bara svinga fram och tillbaka utan man måste hålla motstånd med kroppen, det är ju det som gör att musklerna spänner sig. Klurigt men man lär sig :)

Jag skulle rekomendera andra att köpa den. Eftersom man kan träna framför teven och man bara behöver träna 3 minuter åt gången är det INGEN som kan skylla ifrån sig.

Tillsammans med jogging, gym och andra övrig träning har jag kommit närmre mitt mål över hur min kropp ska se ut (enligt mina ögon). Jag har haft det angenäma problemet med att jag tyckt att min midja varit för smal. Med senaste månadernas träning har jag ökat midjemåttet med några cm och samtidigt minskat magmåttet med någon cm så nu ser det inte ut som att jag ska knäckas på mitten längre :)

Mitt midjemått är nu 77-78 cm och mitt magmått är 94 cm. Tänk att jag vågar lägga ut en bild av min mage :P Till hösten ska det tränas mer. Men nu väntar en lång semester.

har tyvärr inge förebild men detta är hur jag ser ut nu. Inte helt nöjd men inte onöjd.


Kommentarer
Postat av: Fröken M

Härlig blogg som jag hittade via min vän "tresmåkottar" :) Hoppas du får en rikigt bra !

2010-07-18 @ 09:43:09
URL: http://frokenmela.blogg.se/
Postat av: spex66

Åh jaha ja. Bra tips skall spara detta inlägget/Vill säga bloggen då jag funderar på att skaffa Ab Circle Pro.... :P mvh

2011-03-11 @ 13:43:58
URL: http://spex66.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0