Mycket att göra!

Nu börjar stressen komma över semestern. Låter ju hur märkligt som helst att man får stress när semestern ska börja men det är så mycket som ska hinna smed innan liksom. Man ska slitas från sina rutiner och gå in i ett nytt liv för 6 veckor! Japp, 6 veckor har vi semester!!! :D

Då blir det ingen stress, hoppas jag! Men det är nu det är som värst. Allt som ska, bör, helst ska hinnas. Eftersom vi lämnar hemmet den 19 juii måste allt vara klart då, inget kan lämnas åt att göra på semestern.

- Först och främst ska båten bli klar
- Lägenheten ska vara ordentligt städad
- Packa för 6 veckor + för en stor fest vi ska på i augusti
- Växla in pengar
- Inhandla det sista inför resan
- Gå på ett möte + efterföjande tidskrävande grejer
- Säga upp mitt mobilabonnemang
- Tömma datorn + lägga in filmer
- Köpa kamera/videokamera
- Förbereda bra musik i allas MP3 + på usb-minne att ha i båten
- Laga lite kläder vi ska ha med oss
- Tvätta allt otvättat i lägenheten


Ja listan slutar inte där men vissa grejor kan jag ej skriva ut och vissa har jag glömt. Jag har ont i magen :( Jag tåler inte stress. Speciellt inte när jag inte har någon kontroll alls. Ovanpå den listan ska det ju även finnas tid för träning, matlagning, handling, barnhelg och viss avslappning.
jag har som tur är semester en vecka mer än Daniel och det är nästa vecka. Så vi lär ju hinna, men det är lite mycket just nu!

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Låter härligt! Vart bär det hän?

2010-07-07 @ 15:16:51
Postat av: Martin

Vill ge ett tips... eller du kanske har med det på eran lista...



Med tanke på att ni skall leva i båten ett tag och barnen är med så se till att ha med er spel, massor med spel och pennor, block å en del pyssel. Var inte snål med glasspengar mm. Jag tror att din dotter säkert kommer att tycka att allt är spännande dom första två veckorna, men sen... Ge barnen en uppgift ombord när ni seglar, sköta skotet till focken, vara sälutkik ( segla förbi sälöknapp) ha hand om fendrar osv osv. Det gör att barnen känner sig delaktiga och att dom med seglar. Sen det viktigaste, segla inte för länge under en dag... 4-5 tim blir det längre så kanske dom tycker det är tråkigt och då kanske det är bra att ha ett pakt bullar/kex att muta dom lite.

2010-07-07 @ 20:02:01
Postat av: Liw

Haha, JAG håller med, men sambon är lite harigare och tycker att Mait är för liten :-)



Vad härligt det låter, hur länge blir ni borta och vart ska ni?



Mait uttalas som det skrivs.

Hoppas du kommer blogga under er seglats ska helt klart följa med via webben :-)

2010-07-07 @ 20:15:56
URL: http://www.liwetochvardagen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0