Regn, skor och Fiffi

Jag somnade som tur var om imorse. Vi vaknade sen av världens häll-regn. Det var liksom inte porlande utan det var som att någon hällde en stor vattenkanna ner över världen... Vi som skulle jobbat i båten hela dagen. Som ni vet blev det Biltema istället. Och en massa andra ärende.




Jag köpte ett par italienska finskor. Kolla vilken fin låda dem kom i :)




Sen blev det ett par flipflop som var jättesköna. Inte så där skavande som många andra är. Kanske blir skönare om man väljer ett bra märke, vad vet jag...




Jo till Fiffi.
Det står en äldre dam utanför vårt hus med en nyckelknippa och ropar på sin katt. Om hon ropar Fiffi eller Cissi det vet jag inte men Fiffi låter coolare. Denna dam och katt brukar gå samma runda varje dag, runt vårt hus. Hon brukar ofta ha katten i koppel men gav katten lite frihet idag. Det ångrar hon nu för Fiffi tog sig nog lite väl mycket frihet. I en halvtimme har damen gått här ute och ropat nu "Fiffi, kom till mamma... Fiffi, nu går mamma... Fiffi, kom då!!" Och så skramlar hon med nycklarna ;)


Nu är Daniel iväg och kör sista träningen innan SM. Sen kommer han och hans bror hit så ska vi käka pizza. Så jag måste städa snabbt och mycket nu! Later :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0