Svanrumpa och segeltävling

Idag blev äntligen sista dynan färdigsydd :D Nu fattas bara knappar på dem som ska strama åt tyget lite, och så som en fin detalj såklart.

I förpiken har vi den lösningen att man antingen kan ha det som en nästan delad koj. Men vi kan lägga en platta i mitten och lägga en liten dyna där så blir det en jättebred säng att sova i...






Jag var själv i båten när vi var i Björlanda ikväll, då Daniel var ute och seglingstävlade. Jag fixade en massa, tvättade och städade :)


När jag ville ha en paus gick jag ut på piren för att se om jag såg båtarna. Kom precis i lagom tid, inte långt efteråt kom dem i mål, mycket tidigare än vanligt. På vägen ut såg jag två svanar varav den ena höll på och vända sig upp och ner hela tiden :P Såg jättekul ut...










Här går Tripnet (med Daniel i besättningen) i mål, båten i mitten. Dem gick i mål först i sin grupp men kom tvåa i slutändan (nått med LYS-tal som jag inte förstår än).








Sen bar det hemåt och på vägen blev det pizzaupphämtning och sen hinna hem till fotbollen :)




Kommentarer
Postat av: Micha

Hej, så himla kul att läsa och titta på alla bilder på er fina båt. Vi köpte en Sunwind i våras och håller också på att fixa till den så att vi skall trivas. Känner igen en hel del av det du skriver, allt tar så mycket längre tid än man tror, så vi har försökt att begränsa oss, en del kan man faktiskt vänta med även om det är svårt:-) Just nu skall vi skapa en kyl på samma ställa som Ni har. Har ni några tips så blir vi mer än tacksamma. Funkar det bra att ha kylen i facket i köket? Lycka till med fortsättningen. Hälsningar Micha

2012-04-17 @ 12:28:43
URL: http://bertholdsson.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0