Twister och kunskap

Lilla K fick en Twister nu i veckan när det var varmt. Hon åt den med viss skeptisk min . Men hela slank ner (förutom allt det som rann längs hennes små händer och droppade ner på marken, maken till sliskig glass) och hon kommenterade inte den, mer än frågade vad det var för smaker.



När vi hade gått en bit, efter att glassen var uppäten så utbrister hon:

"Vad var det för glass jag åt??? Den var SÅÅÅ konstig!!!"
___________________________________________________________________________


Och nu i fotbolls-VM tider så tittade vi en stund på en match. Hon frågade mycket om vilka dem var och vad dem gjorde och så. Men hon kräver inga avancerade svar.

Hon: Varför har han gula skor?
Jag: jag vet faktiskt inte.
Hon: För att han har köpt dem!!!

Trodde hon krävde mer avancerade svar än så ;)

____________________________________________________________________________

Sen ville hon ha kex. Men då jag börjat ta fram banan så skar jag upp lite "banan-pengar" och la framför henne på bordet. Varpå hon lite tyket tittar på mig:


"Vilka konstiga kex"


Sen åt hon upp bananerna och fick några kex :)

___________________________________________________________________________

Lilla K visade mig en pysseltidning hon fått. Hon kan redan alla "finn fem fel" och andra saker. På en sida skulle man skriva i bokstäver och siffror. Hon pekade på en 4 och en 8 och frågade mig vad det var för siffror. Jag svarade givetvis rätt på frågorna varpå hon pedagogiskt svarar:

"Vad duktig du är!"

____________________________________________________________________________


Godkväll och godnatt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0