Mat mat mera mat :)

Fredagsmiddag och lördagsmiddag ska för mig vara lite finare middag. Det ska vara ljus tända och lugn och ro och mys :)
Idag bjöds det på kyckling. Vi vuxna tog pommes till och Julia ville ha ris till (yes, hon ratar pommes fullständigt)...
Och då vi alla äter även med ögonen så tycker jag alltid att det är viktigt att lägga upp maten fint, dels till vardags men framförallt på helgen. Och Julias mat är inget undantag. Julias mat överst och min under.





Det stora problemet när vi ska äta pommes är att vi vill ha dem så olika, så det blir alltid två formar. Min ställs in 10 minuter innan Daniels för att bli härligt krispiga. Han fyller sin form med en halvliter (nåja, nästan iaf :P) olja för att dem ska vara mjuka och sladdriga...



Min mamma försäkrade alltid mig som barn att allt som hette något med "filé" var helt benfritt. Ändå var det jag som varje gång hittade ben i till och med fiskpinnar. Idag hittade vi ben i en vanlig kycklingfilé. Och det var inget litet heller...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0