Blod, svett och tårar

Vi har ännu inte nått upp till det sistnämnda. det kan man ju hoppas vi slipper också. Men svett och skador har det allt kostat. Värsta skadan hittills var i förrgår när vi satte upp vägg i salongen och Daniel trampade igenom en trälucka som låg fel. Smalbenet blev lite avskalat. Dock trist att jag bara får en massa bulor i skallen för dem syns inte och då får man ingen tröst ;P

Idag sken solen och man ville väl egentligen hellre sitta uppe på däck och sola än att vara instängd i en båt. Men ju mer vi jobbar nere i båten ju mer och snabbare kommer vi att kunna sitta uppe på däck! Bara att bita ihop!


Igår satte vi upp ny matta på toaletten och idag fick jag lite dille om att jag inte alls kunde tänka mig att lägga mina saker på träbiten under vasken så det vara "bara" att skära/klippa ut en mattbit och limma fast. Det var inte så bara. Fick lägga dit den och ta upp den för justeringar säkert 15 gånger men resultatet är jag nöjd med! :) Nu kan jag med gott samvete lägga toalettsaker där.

























































Efter att jag gått till spårvagnen som skulle ta mig till jobb så oljade Daniel resterande teak. Nu ska allt vara oljat, vissa ställen behöver en omgång till. Väggarna är helt färdiga nu. Daniel sitter i skrivande stund och gör ritningar till skåpen i salongen och jag hade tänkt börja sy på dynor ikväll om jag orkar. Slutet närmar sig :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0