Lilla K på bussen

Idag har det varit många roliga konversationer på bussen med Lilla K (snart 3 år).

Det kom på en kille som hade stort rött skägg men var rakad på huvudet.
Lilla K pekar stort och tydligt med hela armen och fingret och utbrister:

Hon: Kolla som han ser ut!!!
Jag: Schhh, så kan du inte säga.
Hon: Men SEEER du inte hur han ser ut.


Man ville sjunka genom sätet för en sekund.


Sen när bussen var i fart så hör man plötsligt Lilla K:

Hon: Det stod KIA på den bilen där.
Jag: Kunde du läsa det?
Hon: Ja...
Jag: Är du inte för liten för att kunna läsa?
Hon: Nej jag börjar bli lång nu...


Sen har vi sett massor med lastbilar och traktorer med studenter på flaket. Det var spännande för ett litet barn. Hon frågade massor med gånger varför dem åkte så och varför dem skrek och sjöng osv. Jag försökte förklara men kändes som det gick in och ut. Men tydligen gav det resultat för när vi sen stod bredvid en mamma med dotter så förklarar Lilla K pedagogiskt för den andra flickan att:

Hon: Dem är glada för dem har slutat skolan. Dem är vuxna nu!


:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0