Stripes och nytt namn

Listan jag gjorde i förgående inlägg följdes inte upp riktigt. Men vi är nöjda med dagens arbete och vädret var underbart så gott som hela dagen. När sjöbrisen drog in blev det lite väl kallt, då åkte vi till IKEA istället!

Först och främst den lovade bilden på hur väggarna i salongen ser ut nu. Det är ingen luftbubbla uppe i bild utan där är en träkloss under för stabilitet till fönstret. Som ni förstår är fönsterna bakom mattan, vi ska skära ut dem nästa vecka.



Tvärhyllan där vi ska bygga hyllor på har vi finslipat på idag. Klippt mattkanter, sandpapprat och oljat träet. Före- och efterbild.






Jag råkade orsaka en spricka i mattan som jag så fint försökte laga sen. Helt godkänt med tanke på att det kommer skåp uppe på den sen :)




Idag var det även dags för dem nya stripesen och namndekalen som vi beställt. Daniel stod för den största delen av avskrapning av de gamla stripsen men jag gav en hjälpande hand ;) Namnet blev hur bra som helst tyckte vi... Lägger in en gammal bild för att ni ska se hur namn och översta stripesen såg ut innan förvandlingen.












Sist men inte minst satte vi upp lister i taket i förpiken för att hålla uppe mattan och för att det är en snygg detalj.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0