Tänkvärt citat - mitt nya motto

Jag läste ett väldigt tänkvärt citat i en tidning idag:

"Det finns ingen ohälsosam mat,
bara ohälsosamma matbeteenden och
dåligt sammansatt mat!"

Så himla bra sagt. Jag har aldrig riktigt tänk så. Men man kanske borde göra det. Jag vill gärna äta nyttigt och bra men håller inte så hårt på det att jag avstår från det jag tycker om. Men jag äter aldrig godis och chips osv i veckorna (knappt på helgerna) och jag dricker nästan aldrig läsk och så.

Samma person sa att alla ingredienser på en pizza är bra att äta var för sig. Men tillsammans blir det onyttigt. Jag brukar tänka efter innan jag äter pommes och liknande. Men om jag väljer att äta ugnstekt kyckling och grönsaker till mina pommes så blir inte min middag onyttig. Väljer jag däremot friterad kyckling och inga grönsaker så är det ohälsosamt.

Detta är mitt nya motto :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0