2,7 liter coca cola?

Jag har blivit rådd av min barnmorska att inte dricka så mycket coca cola eftersom där är koffein i det och man ska ej få i sig för mycket koffein under graviditet...
Idag läste jag livsmedelsverkets rekomendationer över hur mycket koffein man inte får överskrida...

Och för att överskrida koffeinhalten genom att dricka coca cola måste jag dricka 2,7 liter om dagen!
Jag dricker ju inte ens 2,7 liter på två-tre veckor.
Så jag kan med gott samvete ta ett glas coca cola om jag skulle vilja det när vi har det hemma! Vilket är en flaska på helgen typ, som vi delar på...

Dessa rekomendationer stämmer inte på er som dricker kaffe och te, så att ni tänker på det :)


Dagens middag:

Det blev vårrullar idag igen (tredje gången på två veckor, vi tömmer ju frysen). Till det hade jag nudlar som jag "kryddade" med soja, chilisås, honung och purjolök. Sen lite grönsaker i form av gurka, majs och ananas.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0