Att jag aldrig lär mig...

Spenderade förmiddagen till att laga mat... Eller ja, snarare en timme av förmiddagen... Jag blir så förvånad när folk säger att dem inte har tid att laga mat... Jag gjorde 4 rätter samtidigt, på en timme... Och inte ens jätteorganiserat. Hade man förberett, organiserat och kollat så att man hade allt hemma först (:P) så hade det nog gått ännu fortare...

Jag gjorde korv stroganoff, chili con carne och en köttfärsås... Började på en korvgryta också men fick avsluta den ofärdig tyvärr då vi tydligen inte hade någon currysås hemma. Men den skulle bara i på slutet så resten var färdigt av den...

När jag blev gravid bestämde jag mig för att nu skulle vi äta nyttigt och framförallt göra all mat från grunden här hemma... Slutet gott, inget gott. Jag gör aldrig chili con carne igen. Hädanefter kör vi den färdiga kryddblandningen som finna i affären. "Äh, lägg den i lådor så kan jag ha med ketchup och spruta på" var Daniels betyg av dagens chili jag gjorde :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0