Bröd!

När jag skulle äta frukost imorse insåg jag att det enda bröd vi hade var 3 mögliga rostebrödsskivor :P

Så jag fick ta youghurt. Men tyvärr mättar ju inte det så länge. Och nu är ju youghurten också slut så innan Daniel vaknar tänkte jag ha bakat brödet nedan. Det brukar bli jättegott, och framförallt är det så himla enkelt.

Man bara blandar ihop jäst, honung, vatten och mjöl. Sen ska det jäsa länge. Sen in i ugnen utan att knådas. Perfekt bröd när man inte har tid att koncentrera sig i köket eller som jag som inte orkar stå upp för länge...



Kan ni se? Om det är någon som inte kan tyda receptet pga storlek eller handstil så skickar jag gärna över en förstoring eller en dataskriven version :) Jag skrev detta receptet för många år sen när jag gick i skolan och då var jag helt inne i skrivstil :)


Kommentarer
Postat av: Mr M

Tjena

Bakade brödet, men bytte ut fänkålen mm mot morot, funkade skitbra och det blev gott

2010-11-08 @ 21:37:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0