Sjukgymnast-resultat

Idag bytte jag behandling från akupunktur till TENS... Jag mådde så dåligt innan varje nål-behandling att jag blev så yr att jag nästan svimmade... Inte riktigt värt det om man säger så... Om jag ska få behandling flera gånger i veckan ända fram till maj så måste jag känna mig avslappnad och trygg med den behandlingen...

Som vi misstänkt så har jag nu även problem med ischias. Det är antagligen därför jag fått så ont när jag rört benen, när jag nyst och haft ont i högerbenet... Tyvärr är det en följd av foglossning för vissa vad jag förstod...
Vi pratade även om min huvudvärk. När jag går med kryckorna så spänner jag musklerna mellan skulderna och därför stryper jag blodtillförseln till huvudet vilket gör att jag har ont i huvudet varje dag jag varit ute och gått med kryckorna.

Så nu ska jag använda kryckorna med måtta (alltså stanna hemma) tills jag varit hos läkaren och tagit upp detta för hon tyckte ändå det verkade lite konstigt att jag får ont i huvudet varje gång jag använder kryckorna...


Fördelen med TENS är också att jag kan behandla mig själv hemifrån. Så vi har varit iväg och köpt en TENS-apparat till mig nu! (japp bilen kunde hämtas idag)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0