En dag i solen

Vi hade ställt klockan på 7 idag. Det var sååå segt att komma upp. Tur att vi gjorde pannkakorna igår och inte sparade det till morgonen... Vi orkade inte äta frukost hemma utan packade med oss mackor.

När vi kom till Björlanda var klockan runt 8. Väl där hade dem dukat fram frukost till alla så vi åt där. Sen vid 10 gav vi oss ut på havet där dem skulle lägga banan till Jollefighten.



Tiden gick och det blåste ingenting. Vi fick bogsera ut många småbåtar som låg helt stilla och förgäves försökte komma ut till banan.
Under väntans tider och massa spring i benen på småkillarna började dem leka med båtarna och välta dem upp och ner :P



Efter några timmar avbröt dem tävlingen för att vänta in vind. Då fick alla bli inbogserade av motorbåtarna.




Det blev lunchpaus och taco i klubbhuset. Och sen ut på banan igen då det hade börjat blåsa mer. Julia pallade inte trycket hela vägen utan somnade i mitt knä... Att vara uppe länge på fredagen och gå upp tidigt på lördagen är ingen bra kombination... ;)




Vi var linjebåt och såg till så att ingen tjuvstartade... Och efter 4 seglingar vände vi in mot land igen.

Vi hann hem och vila en liten stund innan vi skulle tillbaka för att gå på fest som dem anordnade på kvällen. Det blev grillad fläskfilé/kyckling och potatisgratäng. Supergott...

Nu har vi kommit hem, lagt lilltjejen till sin skönhetssömn och själv sitter vi och tittar på någon film om en vulkan. Jag ska också lägga mig snart... Jag förs riktigt mycket när vi var ute på havet och ännu mer när vi kom hem. Hade visst typ 39 graders feber så jag behöver verkligen sova ut det...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0