Stoppa våldet!!!

Inte ska man väl behöva vara rädd när man går hem på kvällen. Tyvärr är jag det. Och många med mig. Lever ju i en sjuk värld där man som ensam tjej (och en kille för den delen) inte kan visa sig ensam ute utan att försvinna/skadas.

I helgen försvann det två ungdomar här ifrån Hisingen. oberoende av varandra och olika kvällar. Den ena av dem, tne tjej, hittades mördad. 400 meter från mitt hus. Vetskapen att jag gått förbi henne, Daniels vetskap att han kört förbi henne precis efter mordet skett. Jag sov inte mycket inatt, området var fullt av poliser och kroppen låg kvar i skogsdungen...

Polishelikoptern har cirkulerat ovanför oss både igår och idag och jag finne inga ord för vad jag känner. Avsky, äcklad och fruktansvärt ledsen över att inte våga gå ut själv...

Kvällsjobb tänker jag inte ta mer utan att Daniel är hemma... Brukar prata med honom i telefon när jag går hem men tydligen hjälper ju inte ens det...


Glad för att vi tänker flytta härifrån. Våld finns överallt men inom loppet av ett år har vi på detta torg haft ett knivmord, en våldtäkt och nu ett mord till...


På lördag är det manifestation mot våldet här på torget. Vi är där!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0