3 veckor kvar




21 dagar, alltså 3 veckor kvar till beräknad födelse den 8 maj.
Jag har dock en stark känsla inom mig att han kommer tidigare än så, men det är nog mest falska förhoppningar :P

Men nu ska jag bara in i mitten på min nedräkning. För inte så länge sen så var jag ju faktiskt ute i kanten på dag 64. Det känns inte sålänge sen så detta ska nog gå finfint! Om jag går över tiden får min gubbe på pappret börja backa igen :P

Igår drack jag första koppen med hallonbladste. Jag är ingen tedrickare alls egentligen men detta ska nog gå att få ner 1-2 gånger om dagen :) Det säg sättas igång förlossningen, men det har också påståtts vara en myt. Men däremot så säger fakta att det hjälper till att göra en förlossning mindre komplicerad med mindre blödningar osv så jag tycker det är värt att prova!

Och nog gav det någon form av effekt. Inatt var första gången jag hade en riktig förvärk. Innan har det varit små sammandragningar, men detta var helt annorlunda. Vaknade helt förvirrad av att jag hade ont och innan man fattar vad som händer så är man ju helt groggy och fattar ingenting...

Om det var teet eller slumpen vet jag inte men nu känns det iallafall som att kroppen övar på riktigt och att man kommer någonstans :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0