Hämtat ut paketet! :)

Efter lite frukost i magen begav jag mig idag ut på ytterligare en promenad. Det kändes i hela kroppen efter gårdagens långa runda. Knäna ömma och skorna gjorde ont. Men jag var ju så nyfiken på mitt paket som kommit och kunde inte alls tänka mig att vänta till ikväll att få hem det :)

1 km var det sammalagt fram och tillbaka. Men efter bara 100 meter på vägen tillbaka bestämde jag mig för att detta var den sista promenaden innan bebis kommer. Min kropp sa till ordentligt och jag ska inet trotsa dess signaler!

Så det blir inget Ikea för min del heller idag. Och ingen Baby och barn-mässa i helgen. Min kropp och hälsa går före allt det där...
Det är ju dock lättare att gå på Ikea än utomhus då golvet är helt plant där inne och inga uppför- och nerförsbackar och så. Men någongång var jag tvungen att ta ett beslut och det har jag gjort nu...

Så kommande veckor får jag istället spendera med att hålla vårt hem rent och städat inför bebisens hemkomst, jag ska baka och laga mat, sy och slappa! :)

Jag sörjer egentligen inte alls att jag kommer behöva begränsa mitt liv ännu mer nu. Det är nog inte många höggravida som orkar mycket och planerar in en massa. Så jag accepterar! Jag kan ju hänga med ut ibland om vi bara ska sitta stilla någonstans! :)


Paketet då?! Det var minsann mina tyger jag beställt. Så nu har jag en herrans massa tyg hemma som ska bli fina grejor förhoppningsvis :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0