Vår busiga Valborgskväll



Vi åkte till Slottsskogen och tittade på majbrasan! Rätt häftigt för det var häxor som kom gående med facklor och skulle tända brasan... Jag missade dock själva tändningen för precis innan så såg vi en flicka (ca 6-7 år) som gick runt runt och letade efter någon. Jag höll lite koll på henne och när man såg att underläppen nästan darrade så frågade jag om hon blivit av med mamma och det hade hon... Och hur lätt är det att hitta en människa med svart jacka (hon kunde väl haft en chockrosa jacka hehe). Efter 10-15 minuter kom flickan plötsligt ihåg mammans mobilnummer så vi kunde ringa upp och mamman kom och mötte upp oss och tackade så hemskt mycket för hjälpen...
Som om det inte är naturligt att hjälpa ett litet barn som kommit bort! Det vill man ju att andra ska göra om vi skulle hamna i en likadan situation :)

En av de sista gångerna Julia kunde sitta på Daniels axlar :P









När vi tittat klart på elden och skulle bege oss hemåt så blev vi sugna på lördagsgott... Och för att göra kvällen lite extra busig, vilket man ju måste göra ibland så åkte vi inom en affär och köpte choklad, chips och läsk och åkte sen upp på Ramberget och gottade oss och tittade på utsikten. Det var ju beckmörkt ute för klockan var över tio... Men ska man busa till det så ska man! Julia brukar ju ligga i sängen den tiden...

Nu är vi hemma och Daniel ligger och läser för Julia! Vi lär också gå och lägga oss inom en mycket snar framtid, vi gick ju upp tidigt imorse...

Just ja, jag bara måste nämna en grej vi fnissade åt igår, jag och Daniel... Julia kom och kollade på klockan, sen sa hon "Får jag gå och titta på Boblibompa" ;)
För er som inte vet så heter det Bolibompa så det lät så gulligt när hon fick in ett extra b i ordet! :)

GODNATT!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0