5 augusti - Regn och motvind

Idag var första dagen då det verkligen kändes att vi var på väg hemåt. Vi skulle ju egentligen varit ute en vecka till men vädret ser inte lovande ut kommande vecka så vi väljer att gå hem...

Lämnade Smögen kl 13 för att först tanka diesel i Kungshamn och sen tuffade vi söderut i motvind och motsjö som var jobbig. Och till på köpet regnade det en stor del av vägen. Riktigt piskande regn som gjorde ont i ansiktet.





Hade Gullholmen i sikte. När vi nästan var framme frågade Daniel om jag ville gå vidare 1,5 timme till men allt sa emot det. Vi var blöta och hungriga och ville bara få mat och värme... Så Gullholmen blev det!

Det var så jäkla komiskt för Daniel satte ner Milton i båten innan vi skulle lägga till för han sov ändå. I godan ro fixade vi där uppe, i tron om att Milton fortfarande sov, men när vi kikade ner så möttes vi av denna blicken! ;)


För att Milton också skulle få duscha så gick vi till de duschar som inte är könsindelade. Man har alltså ett eget litet rum där man både byter om och duschar. Så Daniel duschade när jag och Milton klädde av oss, sen duschade jag Milton när Daniel klädde sig och sen klädde Daniel Milton när jag duschade. Ni hängde med va? ;)

Ingen grillning på kvällen utan vi gick upp i affären och handlade. Daniel valde sill och potatis och jag gjorde knäcke med makrill och potatismos på!

På kvällen satt vi bara nere i båten och värmde oss. Det drog över riktigt svarta moln men de blev aldrig något regn på oss.

Milton har en ny vana att försöka stoppa in hela handen i munnen. Daniel apade efter ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0