Kalasbra ;)

Det hände så mycket igår så jag hann inte blogga :) Det blir så när Daniel är ledig. Då umgås jag ju klart hellre med min lilla familj än med bloggen ;)

Milton fick sitta med oss vid frukosten. Succé verkligen... Jag har fått moralmorsorna på mig att en så liten bebis minsann inte ska sitta i matstolen än. Men en så liten bebis ska inte heller kunna stå stadigt, sitta själv eller hålla flaskan när han äter heller, men det kan han det också, så moralmorsorna kan hålla sig borta ;) 
Iallafall, han älskar att sitta i den, han fick en leksak att leka med (som för övrigt åkte i golvet ett antal gånger, bara att vänja sig hehe)
Och att sitta med oss vid matbordet i 20 minuter ger mer glädje och utveckling för honom mer än det ger skada :)



Man blir däremot väldigt trött av att sitta upp och av alla nya intryck. Vi la honom i babygymmet och han somna direkt. Det är han själv som lägger snutten över huvudet, det gör han allt som oftast :)



Dopplaneringen är i full gång och vi behövde köra några ärende. En doppresent skulle köpas och en skulle beställas. Vi gick även inom en klädaffär, och det var den värsta klädaffär jag varit i. Överallt låg det kläder på golvet, jag menar överallt! Äckligt och skitigt... Var är personalen?? Vi handlade inget i den affären...


Åskmoln



Och titta på denna gossen då. Han utvecklas verkligen varje dag nu. Vi köpte servetter och la dem på hans ben när han satt i bilstolen. Plötsligt hör vi hur det börjar prassla där bak och när vi tittade i spegeln så hade han tagit upp servetterna till sig och satt och studerade dem. det har han aldrig gjort förr. Han har aldrig gripit tag i något och varit intresserad av det sen... Häftigt :)

(och nej moralmorsor, han fick inte äta plast, vi hade full koll)


På kvällen gick vi in till Kulturkalaset. Japps, vi gick dit :) 5,6 km hade vi hemifrån oss in till Götaplatsen. En go promenad! Och fint väder var det.





Här ser vi på Eldkvarn!





Sen kom vi förbi en helt crazy show med två killar (från England tror vi). Dem hade stringkallingar och höll på med eld och piskor och ja, heeeelt crazy var det :P





PUSS på finaste pojken i världen :D


Vi gick sen hem igen. Så totalt promenad på 11,2 km. Inte helt fel :) Mysigt att promenera ihop och det visar ju sig på vågen sen också :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0