Shopping av för stora kläder

Här blev det visst några dagars uppehåll :) Men så blir det ibland.

Daniels 11 lediga dagar blev visst jobbedagar till att börja med. Han har fått jobba extra två av de senaste fyra dagarna. Men eftersom det blir övertidstimmar plus att några timmar hamnat på kvällstid så blir det en fin lön som dimper ner i januari, och det kan man ju inte tacka nej till efter julmånaden :)

Häromdagen var vi nere på ullared. Två rundor dit om året brukar det bli då vi handlar massvis med diskmedel och duschtvål så det räcker ett halvår framöver. Sen blev det några klädesplagg var till mig och Daniel men mest riktade vi in oss på Milton i klädväg. Vi antar ju att han bytt storlek från 74 till 80 innan vi ska dit igen så vi tog varsen runda på barnavdelningen. Vi bestämde att vi fick plocka vad vi ville i storlek 80 utan att fråga den andra vad den tyckte :) Det var faktiskt skitkul att bara plocka och plocka. Men så behöver vi ju också en helt ny garderob i storlek 80 när det väl kommer dit. Då tjänar vi på att ha köpt en del hyffsat billigt. Miltons kläder kostade 1500 på Ullared. Samma sorts plagg på tex Kappahl eller Lindex hade kostat bra mycket mer. Bland annat fyndade jag ett par jeans för 19.90. Exakt likadana jeans finns på Lindex men kostar då säkert 199 kr.

Sen blev det lite julklappar handlat, en taklampa till vårt vardagsrum, ett trevligt besök på restaurangen och helt enkelt en liten utflykt :) Milton är världens bästa unge och var nöjd hela tiden. Han fick mat när han var hungrig och ny blöja när det behövdes. Men annars satt han och lekte med leksaker i vagnen och ibland hängde i vår famn :)



Milles klädhög i stl 80. Det hamnade direkt i hans låda med för stora kläder. Men jag längtar tills han kan ha dem för det var riktigt fina kläder vi hittade :) Blått, rött och lila verkar dominera i vår klädsmak ;)


Nöjd kille tittar på sina nya kläder.


Dagen efter Ullared blev det ännu mer shopping då jag och Milton åkte in till Nordstan för att gå på KappAhls utförsäljning. Det har ju brunnit där och de behöver tömma lokalerna. Första dagarna hade dem 50% rea men när vi kom dit hade dem ändrat till 70%... Jag plockade på mig ett par pyjamasbyxor till mig och en t-tröja till Daniel, för övrigt blev det kläder till Milton. En del alldeles för stora, men någon gång kommer han ju kunna ha dem :) Sammanlagt skulle det bli 2179 kr men jag fick 1525 kr i rabatt så det blev bara 654 kr för alla 16 plagg jag köpte. Helt galet!!

Så här tyckte Milton om KappAhls utförsäljning.


Jag i mina nya träningskläder som jag shoppade! :) Fotot taget när jag kom hem från gymmet. Dem var jättesköna och det känns bättre att träna i riktiga träningskläder :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0