Dum i huvudet?

Vissa kvällar är jag otröstligt ledsen, andra kvällar är jag bara arg, ibland riktigt förbannad. Sen finns det ju harmoniska kvällar också, men minst lika ofta domineras dem av starka känslor.

Jag blir arg på mig själv, att jag inte lär mig min kropp. Att jag inte lär mig att jag inte kan göra ett jävla skit, då får jag sota för det på kvällen. Jag blir arg på min kropp för att den begränsar mig så fruktansvärt och ger mig onödigt lidande... Och så blir jag ju ledsen för att det gör ont...

Sol idag och jag ville bara komma utanför dörren. Valde att sitta i bilen 2 timmar när vi hämtade Julia i skolan. jag gick inte av bilen varken vid skolan elelr vid affären. Ändå sitter jag här nu och gråter snart för att jag är förbannad på mina fogar och muskler som bara gör ont... Det var vidrigt att sitta och äta för jag kunde inte rätta till benen en enda millimeter utan att det smärtade...

Känner mig dum i huvudet som gång på gång försöker komma ut en liten runda, eller försöker städa upp här hemma.

Men som Daniel sa innan, jag kommer bryta ihop psykiskt om jag bara ligger ner i sängen också, så det är att välja mellan pest och kolera. Han sa att de dagar jag väljer att faktiskt ta mig ut så får jag nog börja ta en värktablett på kvällen så att jag kan äta, sitta upp och sen somna utan värk.
Och så får det kanske bli... Men jag vill ju inte gå och äta värktabletter heller... Men har hört att det ska finnas en speciell långtidsvärkande alvedon på recept. Så kanske ska prata med BM eller läkaren om det...

Det farliga med värktabletter är att man inte känner att kroppen har ont, vilket gör att man rör sig mer/konstigare än man borde, och det är ju inte bra det heller...

Nu har jag nyss badat och ska lägga mig med tensen. Sen ska jag nog bara somna bort från detta och hoppas på en bättre dag imorgon. Men imorgon får jag nog stanna i sängen... Daniel måste koppla in en dvd i sovrummet, så jag kan slippa den eviga reklamen i alla program!

Så godnatt! Nu ska tensen göra under med mig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0