Hemska tanke

Så hände något som inte får hända. Gick in på forumet där jag och andra gravida tjejer i Göteborg snackar och ibland träffas vi på fika.

Ena tjejen skrev att deras barn, en liten flicka, föddes inatt och inte överlevde. Det är så hemskt och fruktansvärt och jag skänker alla mina tankar till dem... Och jag har aldrig varit så glad åt att känna min lillkille sparka i magen...

Har inte berättat det här men kan ju göra det nu. Jag har varit superorolig för att vår lillkille ska dö i magen, att moderkakan ska lossna. Det är därför vi har extra täta besök hos barnmorskan. Varannan vecka ska vi dit och lyssna på hjärtat och ta prover och så...

Men idag i bilen sa jag till Daniel att jag inte tänkt på sånna hemskigheter på flera dagar och att jag inte var så orolig nu... Men så händer detta och det vänder ju totalt upp och ner på min oro igen. Plötsligt blev det så nära inpå att det faktiskt kan hända!

Jag hoppas vår lillkille fortsätter sparka och att han håller sig frisk och kommer ut till oss och lever med oss om några månader! Jag längtar så mycket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0