Pastasås

(Vet inte vad som hände men det förra inlägget ser lite galet ut i överskriften, det får va så :P)

När Daniel och Julia kom hem låg jag fortfarande på soffan. Gött med vilodag :)
Men huvudvärken vägrade släppa taget så det fick bli en huvudvärkstablett. Inget jag vill ta nu egentligen men man har en gräns för vad man står ut med... Nu känns det bra i huvudet och då orkar man lite mer också :)

Till middag blev det pasta och pastasås. Såsen bestod av kyckling, bacon, lök, vitlök, champinjoner, krossade tomater, matlagningsgrädde och kryddor (salt, peppar och oregano). Det blev gott :) Enkelt och gott en vardagskväll...




Nu ska de andra koppla in Wii och spela nått. Vi har nyss suttit och gjort upp listan för vilka länder som ska ingå i vårt projekt denna våren (får berätta om det på fredag). Så nu ska jag hitta mat som är typisk för Australien vilket visat sig inte vara så lätt. Någon som är där ifrån och har något tips kanske?


Kommentarer
Postat av: Silvana

Min systers man är Australienare, dock numera sen ett par år bosatt i Sverige.



Köttfärspaj är väldigt typisk men smakar oftast skunk. Annars är det typ konstigt kött som krokodil eller känguru, det smakar som vanlig kyckling nästan.. :)



Sen har de något som jag själv tycker är jätteäckligt som heter "vegemite". Det är någon skum brun sörja som man har på smörgåsen.

2011-01-05 @ 11:00:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0