Simning

Internetet på min dator har legat nere hela dagen, så det har inte blivit mycket uppdatering här inte. Fast vi har haft fullt upp ändå...

Daniel och Julia bestämde sig för att åka till badhuset och simma och leka och efter lite fundering så bestämde jag mig för att åka med. Var rätt yr i förmiddags och visste inte om jag då ville hänga med...

Men väl på badhuset så slappade jag mest i värmepoolen (34 grader) och låg och flöt. så skönt att bara vara tyngdlös när man har foglossning, inget som trycker...
Julia kom in och var stolt för hon hade för första gången klarat att simma 200 meter i sträck :) Det är ett krav för att man ska få vanlig flytväst istället för räddningsväst så hon har kämpat hårt hela hösten för att lära sig simma...

Jag blev lite sugen på att simma så jag provade jag med... 200 meter blev det för mig med, de 100 första med armtag och små benrörelser och de sista 100 med bara armarna typ... Sen vågade jag inte mer och jag tror det var fullt tillräckligt för redan i bilen hade jag träningsvärk :P Har ju inte tränat sen vår inlinesrunda i augusti.



När vi kom hem såg vi att grannen undertill hade satt en lapp på dörren där det var foto på deras son och texten "Grattis på 2-årsdagen" och så ballonger. Vi har inte träffat dem än så vi la ner ett grattiskort i deras postinkast för att på ett litet sätt presentera oss och samtidigt gratta sonen...

Det tog 10 minuter sen kom mamman upp och knacka på och bjöd ner oss till dem :) Vi var mit ti middagen men sen gick vi ner, det var jättetrevligt och vi fick träffa lite fler grannar... Skönt att ha ansikten på sina grannar...
Väl hemma igen hade vi filmkväll och chips :)

Nu sitter jag på min nya massagedyna och får massage medan Daniel läser för Julia. Läggdags för oss också snart, man blir trött i både kropp och knopp av att simma och bada! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0