Snabbis

Är inne en liten snabbis då jag ändå är ensam hemma och skulle leta upp lite recept :)
Mamma och pappa är på sin årliga skogspromenad nu. Varje år går dem upp i skogen och tar med trangiakök och gör korv och bröd. Och så kommer deras vänne rupp om dem också vill ut på promenad :) Solen skiner och det ser himla mysigt ut ute...

Men det är glashalt. Det töade igårkväll och sen frös det på inatt så vår gata utanför är en skridskobana. Det första mamma gjorde var att halka ner för trappan och låg där i snön... :P Såg rätt kul ut... Sen såg hon ut som bambi när hon skulle ta sig fram på gatan... Hoppas det är lite bättre vägar inne i skogen...

Jag vågar mig iallafall inte ut idag... Jag kunde åka runt på gatan inatt på tolvslaget som om jag åkte skidor. Satte kryckorna i isen och sköt mig framåt :P

Men jag älskar vintern och tycker detta är superhärligt... Så fint och ljust... Men det hade varit allra bäst om allt var fullt med snö förutom vägarna...

Det blev en sen natt efter en mycket trevlig kväll så jag ska slappa i soffan idag... Saknar Daniel gör jag trots att jag bara varit borta 2 nätter... Han jobbar hela helgen så jag hade inte kunnat träffa honom vilket fall som... Men det ska bli mysigt att ses igen på måndag! :)

Kommentarer
Postat av: Silvana

Hej!

Ett bra alternativ när det är glashalt ute är broddar. Jag köpte mig ett par för några veckor sedan och nu vågar jag mig ut igen. De fungerar helt underbart. :)

2011-01-01 @ 12:34:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0