Stadsmiljö i magen

Måndag och ny vecka igen. Gjorde ett tappert försök till att få till några magbilder när jag vaknade :) Svårt att fota sig själv så jag får be Daniel göra det hehe...




  •  Ditt förlossningsdatum är beräknat till: 08-May-2011
  •  Du är gravid i vecka 25+1
  •  Bebisen väger c:a 845 gram.
  •  Bebisen är c:a 34,1 cm från hjässa till fot.
  •  Du har klarat av 62% av graviditeten.
  •  Du har 103 dagar till förlossningen.
  •  Din första trimester varar från 01-Aug-2010 till 30-Oct-2010
  •  Din andra trimester varar från 31-Oct-2010 till 27-Jan-2011
  •  Din tredje trimester varar från 28-Jan-2011 till 08-May-2011


    "Bebisen kan nu göra mer saker med sina händer, som till exempel knyta dem till nävar och ta tag i och hålla sina fötter. Det är också nu som den börjar föredra höger eller vänster hand."

    Så übergulligt tycker jag att han kan ligga och hålla i sina fötter :D Igår var han väldigt lugn, nästan så man ville knuffa på magen liute för att väcka honom, men vi lät bli... Nu tror jag att han precis hade hicka, rörelserna skiljer sig lite från varandra. Det som är sparkar känner man ju, men sen kommer små spasmiska rörelser känns det som. I takt och inte alls lika hårda, antar att det är hicka! :)


  • "Barnet kan höra ljud och ljudnivån inne i magen som kan nå upp till mer än 80 decibel. Det är ungefär lika livligt som en stökig stadsmiljö."

    Idag ska vi beställa babyskyddet :D Och nu när jag ändå bara sitter hemma så måste jag ju ha något att pyssla med så jag har lite funderingar på en grej jag ska sy... Vi får se hur det går och ifall jag vågar visa resultatet på bild ;)


    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0