Vår Australienhelg!


Julia ritade av flaggan... Jag blev impad att det blev så bra :)


Så var första projekthelgen avslutad. Vi har varit på resa till Australien ;)

Det var kul för vi är annars lite fast i vissa maträtter på barnhelgerna här, men det är kul och viktigt för oss alla att både tillaga och smaka på lite nytt :)

Vi förstod rätt snabbt att Australien inte hade någon direkt egen matkultur utan hade influerats av så många andra länder. Men vi hittade några rätter som dem åt väldigt mycket av så dem fick det bli.

Fredagens middag blev fish and chips. Det ska egentligen serveras i tidningspapper men det glömde vi köpa, men det var ju lika gott på tallrik ;)
Sallad, pommes, fiskpinnar, hemmagjord remouladsås.




Lördagens frukost blev maffig med ägg, bacon, korv och så givetvis rostat bröd :)




På lördagskvällen hjälptes vi alla åt att göra köttfärspaj. Vi fick min mammas recept... Vår blev god men klådde ej morsans :P Men jag ska göra ett försök till innan jag lägger ner det hehe... Men det får bli en annan gång...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0