Båtfix

Nu börjar det verkligen hända saker på båten. Jätteskönt att kunna kryssa av på att-göra-listan. Vårt mål är att (om vädret tillåter) kunna sticka ut på premiärrunda på måndag... Men vi har lite mer att göra innan det är möjligt så lika bra att jobba på sålänge det går.

Igår fixade Daniel batteriet som klabbat, jag skurade sittbrunnen (vilket kändes som ett gympass för min nu otränade kropp), storseglet sattes på, Daniel fixade något med vantskruven och spände stagen, vattentanken tvättades och läckan i rören från vattentanken täpptes igen. Och på allt detta så var det en liten bebis som krävde uppmärksamhet ;)

Milton har haft premiär på båten men igår var premiär nere i båten. Han verkade njuta för fullt, han låg där nere och tittade en massa.


Denna luckan var helt svart när jag började. Så jag är väldigt nöjd med resultatet ;)


Molnen byggde upp sig över land men vi hade fint väder mest hela tiden :) Mille låg till och med i enbart blöja större del av tiden.


En lite läskig sak hände också. Jag skrubbade handskfacken i sittbrunnen (ni ser ett av dem bakom den tvättade luckan på bilden ovan). Och jag gjorde det väldigt noga med vattenslang och tvättsvamp och så. När jsg hållt på hur länge som helst flög en geting in där och kom inte tillbaka. Då tittade Daniel emd en spegel och såg ett getingbo där inne.
Jag måste ha rört vid det ett flertal gånger. Tur att där inte var några getingar i det när jag höll på där inne :O

Daniel tog bort det och kastade det i vattnet...



Efter 7 timmars jobb på båten åkte vi via pizzerian på vägen hem. Efter att vi ätit satte vi oss bara is offan och slappade. Fastän vår lille kille sover bra om nätterna så får man aldrig den sammanhängande sömnen som krävs för att bli riktigt utvilad. Så man känner sig ganska trött :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0