Hemma igen!

Nu är vi hemma igen från en underbar helg i Skåne! Vädermässigt katastrof med ösregn ;) Men trevligt sällskap, god mat och mycket skoj hade vi :)

I fredagsmorse skulle vi åkt hemifrån 7.30, allt var packat och klart och vi skulle ta med frukost i bilen. Så det borde ju gå snabbt och lätt att komma iväg... Hahaha :P Trots att allt var packat kunde vi hitta massor mer att packa. Med en bebis i familjen är det så mycket som ska med...
9.15 tror jag vi till slut kom iväg.
Resan ner gick jättebra, Mille sov hela vägen och vi stannade en gång för att köpa varsen glass :)

Vi åkte förbi mammas jobb och hälsade och åkte sen hem till mina föräldrars hus.

När vi skulle ta en fika med mamma så la vi Mille på bordet för att han också skulle få vara med.
Lek med presentsnöre som vi hängde i taklampan ovanför bordet :)


Somnade mitt i leken ;)


Eftermiddagen blev lugn.
Pappamys för Mille i soffan när vi satt och snackade med min pappa som kommit hem.


På eftermiddagen gick vi in till mamma och pappas grannar och visade upp vår lille kille. Fikade på tårta och chokladbollar och fick fina presenter (bilder kommer i separat inlägg)

Middag på kvällen blev fläskfilé i vinbärsås med enbär, till det nypotatis.
Hänger gött på mammas arm ;) Helt slut efter en lång dag.


Sover på lördagsmorgonen... Han sov från ca kl 1 till 6.30 i sträck.


Börjar vakna...


Vaken! :)



På lördagen skulle vi åka till Nimis och klättra och fika. Regnet öste er men mina optimistiska föräldrar sa att det kanske var bättre väder ute vid Nimis :P När vi kom dit stod det som spön i backen även där så vi åkte till deras sommarstuga i Domsten och fikade istället.

När vi kom hem därifrån så tog vi på oss finkläder för att gå upp och gratta min farfar som fyllt 75 år i veckan. Milton är första barnbarnsbarnet för min farmor och farfar. 
Där fanns även min farbror med sina 2 barn, min faster med sina 2 barn och min adra farbror med fru och deras 2 barn. Så det blev en väldans massa nytt folk för Milton att träffa. Och även där fick han jättefina presenter.
Familjen!


Jag och Mille!



På lördagskvällen åt vi kebabser och mammas hemgjorda potatissallad! Supergott!
Min bror och hans sambo Pernilla var också där på kvällen och åt med oss. Efter maten spelade vi ett spel som heter Jakkolo. Skitkul var det!
Milton går alltid och lägger sig med oss, vi lägger inte honom ensam i ett rum. Då får vi springa så långt för att putta in nappen och så tycker jag om att ha honom nära så man kan kolla till honom. Så vi la honom i vagnens liggdel så fick han vara med oss fastän han sov! :)
För att garantera att nappen stannar kvar får man hålla fast den ;)


På söndagen gjorde vi inte så mycket. Skulle stannat kvar på lunch men Daniel fick ett sms att Julia skadats allvarligt när hon kastats av sin häst så han ville åka uppåt lite tidigare för att evetuellt åka upp till Julia. Vid det laget visste vi inte om hon skulle in på operation.
Så vi fikade och packade ihop oss, svängde inom min morbror så att dem skulle få träffa Mille och sen drog vi oss upp mot Göteborg.

På vägen upp åt vi på McDonald's.

Vi fick även på vägen upp veta att hon inte skulle opereras, men hade fraktur både på armbåge och handled och var gipsad från knogar till armhåla. Hon hade även fått morfin så hon skulle bara sova så vi bestämde att åka hem och istället åka upp en annan dag!
Stackarn... Ingen kul start på sommarlovet inte! Tur i oturen är att det är vänster arm, det kommer ju underlätta en del då hon är högerhänt. Och gipset åker av innan vi ska ut och segla så vi hoppas hon vill hänga med oss ut!

Söndagskvällen var en riktigt pigg kväll för Mille. Inte skulle han sova inte, han låg vaken hela tiden. Jag har läst att om man ammar och dricker för mycket coca cola kan bebisen bli överpigg och inte somna. Jag misstänker det kan vara något sådant som hände för det har blivit en del coca cola för mig i helgen. Inte massor men ändå mer än vad jag normalt dricker.

Till slut somnade han och sov gott hela natten med några uppvak för mat :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0